مقالات و آموزش های بازاریابی

بازاریابی رشد چیست؟

ما به عنوان بازاریاب یک مشکل اساسی داریم. ما زمان زیادی را صرف آگاهی از نام تجاری قیف و جذب افراد بالقوه برای پیوستن به برنامه‌های آرایش ما می‌کنیم. سپس به ورطه فرود می آیند تا مبادا دوباره از آنها بشنوند.

در نتیجه، از قطع ارتباط بین تلاش‌های بازاریابی و نتایج نهایی ناامید می‌شویم. ناگفته نماند که وقتی فروش انجام می شود، بازاریابی هرگز مشتری را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

وقت آن است که او را رها کنید و ادامه دهید. بازاریابی دیگر فقط به بازدیدها و سرنخ ها علاقه ندارد. این در مورد تضمین درآمد و رشد پایدار برای شرکت شما است.

بازاریابی رشد چیست؟

بازاریابی رشد چارچوبی برای ایجاد رشد پایدار است. این چارچوب بر تصمیمات مبتنی بر داده برای به دست آوردن، فعال کردن و حفظ مشتریان و در نهایت تبدیل آنها به منابع مرجع برای برند شما تمرکز دارد.

اگر فکر می کنید، “چگونه این را با بازاریابی ورودی، بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری و غیره اضافه کنم؟” برای استراحت. بازاریابی رشد قبل از اینکه به «چی» یا «چگونه» برسید، پرسیدن «چرا» است.

بازاریابی رشد چارچوبی است برای دانستن اینکه کجا باید ابزارهای بازاریابی ورودی، بازاریابی مبتنی بر حساب و سایر استراتژی ها را به کار ببرید.

بازاریابی رشد مبتنی بر چارچوب هک رشد است. سه جزء اساسی این چارچوب به ما کمک می کند تا در فضای مناسب سر قرار بگیریم تا رشد سریع را هدایت کنیم.

1. کار تیمی بین عملکردی

مشکل اصلی ما عدم تناسب سازمانی برای همان هدف نهایی است. به عنوان مثال، اگر از بخش های فروش، بازاریابی، محصول و موفقیت مشتری بپرسید که هدف شرکت چیست، آیا چهار پاسخ جداگانه دریافت می کنید؟ اگر هر کس در مورد اهداف اصلی خود ایده متفاوتی داشته باشد، ایجاد حرکت برای رسیدن به اهداف چالش برانگیز است.

بازاریابی رشد سیلوها را خراب می کند و باعث می شود همه در یک جهت تلاش کنند. همه باید به طور موازی برای اهداف یکسانی برای موفقیت در کسب و کار تلاش کنند. هرچه بیشتر برای دستیابی به یک محیط بازاریابی رشد منسجم تلاش کنید، به عنوان یک تیم موفق تر خواهید بود.

این بدان معنی است که بازاریابی بیشتر به حفظ مشتری می پردازد تا صرفاً ایجاد سرنخ. با یک تیم واقعاً متقابل، سفری آرام در هر مرحله از چرخه زندگی مشتری و تجربه بهبود یافته برای مشتریان فعلی شما وجود خواهد داشت.

2. تحقیق و داده ها

داده‌های زیادی وجود دارد که می‌توانیم به آنها نگاه کنیم، اما باید روی چه چیزی تمرکز کنیم تا بفهمیم آیا موفق هستیم یا نه؟ برای اینکه فکر کنیم بازاریابی شما چیزی فراتر از بازدید و سرنخ است، باید دید خود را به کل تجربه گسترش دهیم. ما این کار را با شناسایی معیارهای خود که با مراحل سفر خریدار همسو هستند انجام می دهیم:

تصویری از بخش MML-Blog-What is Growth Marketing

اطلاع: برند خود را بسازید و افزایش دهید. قبل از اینکه اطلاعات خاصی در مورد اینکه با چه کسی در حال تعامل هستید بدانید، به آن به عنوان یک مرحله فکر کنید.

نمونه معیارهای هدف گذاری تبلیغات:

  • بازدید از سایت
  • پرس و جوهای موتور جستجوی برند
  • نمایش تبلیغات
  • حساب های مختلط

خرید: مشتریان بالقوه را شناسایی کنید.

نمونه شاخص های هدف گذاری خرید:

  • سرنخ های جدید
  • MQL
  • SQL
  • فرصت ها
  • رشد لوله

فعال سازی: راهنمایی مشتری بالقوه به تصمیم نهایی و سوار شدن به هواپیما.

نمونه معیارهای هدف گذاری جلسه:

  • نرخ بسته شدن
  • ارزیابی نقطه لمسی تعبیه شده

برگزاری: ایجاد یک تجربه مشتری فوق العاده در طول زمانی که مشتری شما در برند شما نقش دارد.

نمونه معیارهای هدف گذاری حفاظت:

  • نرخ ماندگاری
  • NPS
  • نظرسنجی بازخورد مشتریان

ارجاع: مشتریان خود را به قهرمانان برند تبدیل کنید.

نمونه معیارهای هدف گیری مرجع:

  • مشتریان جدید از برنامه های ارجاع مشتری

درآمد: محاسبه و افزایش ارزش عمر مشتری (LTV).

نمونه شاخص های هدف گذاری درآمد:

  • هزینه های جذب مشتری (CAC) در مقایسه با LTV

پس از ترسیم این مراحل، متوجه خواهید شد که کجا گیر کرده اید و چگونه می توانید پیشرفت کنید.

به عنوان مثال، اگر در صنعت خاصی که در آن خدمت می کنید، احتباس زیادی دارید، اما در حال حاضر حساب های زیادی از همان صنعت ندارید، احتمالاً کمپین های بازاریابی خاصی برای هدف قرار دادن و جذب حساب های اضافی ایجاد خواهید کرد.

هنگامی که شروع به کشیدن کردید، اگر به حفظ فروش تبدیل نشدید، می توانید تلاش خود را بر روی بهینه سازی نرخ تماس خود در صفحات فرود خود متمرکز کنید.

اکنون که آنها در خط لوله قرار دارند، باید محتوای بیشتری با قابلیت فروش ایجاد کنید تا موفقیت محصولات یا خدمات خود را برجسته کنید.

هنگامی که آنها در هواپیما قرار می گیرند، ممکن است ببینید که باید روند اجرای کلی را بهبود بخشید تا زمان ورود را تسریع کنید. بنابراین به ایجاد یک LMS که برنامه را راهنمایی می کند کمک می کنید.

و در نهایت، شما یک مشتری راضی دارید که سال‌ها حفظ کرده‌اید و باید بدانید که چگونه می‌توانید یک شبکه ارجاع بیشتری را ادغام کنید.

3. آزمایش کنید

چگونه داده های مورد نیاز برای تصمیم گیری را بدست آوریم؟ آزمایش کلید است. با کمک آزمایش‌ها می‌توانیم شروع به تولید داده‌هایی کنیم که ما را با بیشترین سرعت ممکن به آنچه کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند هدایت کند.

“من همیشه تلاش کرده ام. همیشه شکست خورده ام. مهم نیست. دوباره تلاش کن. دوباره شکست بخور. بهتر شکست بخور.” ساموئل بکت

بهترین تیم های بازاریابی رشد محیطی را ایجاد می کنند که در آن شکست جشن گرفته می شود زیرا چیزی یاد گرفته اند. آنها یاد گرفتند که دوباره چه کارهایی را انجام ندهند.

فکر کردن برای رشد

با اتخاذ رویکرد بازاریابی جامع تر، ما قادر خواهیم بود درآمد بلندمدت و رشد پایدار را به ارمغان بیاوریم. اما برای اتخاذ رویکرد صحیح در بازاریابی رشد، باید طرز فکر خود را از طرز تفکر آگاهی انحصاری به یک تفکر رشد جامع تغییر دهید.

رشد تفکر بازاریابی با فکر کردن به کل تجربه خرید و ایجاد تیم های متقابل در سازمان شما آغاز می شود. این تیم‌ها مجموعه‌ای از معیارهای تمرکز یکسانی دارند – AAARRR – و از این نقاط داده با هم استفاده می‌کنند. در نهایت، تیم ها از طریق آزمایش و تصمیم گیری های مبتنی بر داده، شتاب بیشتری کسب خواهند کرد.

با نقشه برداری از جایگاه شرکت شما در رابطه با تبلیغات، کسب، فعال سازی، حفظ، ارجاع و درآمد شروع کنید. آیا میانگین اندازه تراکنش، میانگین ارزش عمر مشتری و هزینه جذب مشتری خود را می دانید؟ اگر این معیارها را ندارید، اینجا مکانی عالی برای شروع است.

بدانید که این روند به دور از سادگی است. ابتدا باید از ردیابی و گزارش مناسب اطمینان حاصل کنید تا تصویر کامل و دقیقی از کل سفر مشتری خود داشته باشید. علاوه بر این، شما به بازاریابی، فروش، موفقیت و محصول نیاز دارید تا به عنوان یک تیم متحد کار کنید. باز هم، این یک دستاورد آسان نیست.

اما زمانی که داده‌های AAARRR ترسیم می‌شوند و شما می‌توانید به‌طور دقیق داستان رشد شرکت را بگویید، شاهد خرید افراد بیشتری خواهید بود.

اگر مزایای استراتژی بازاریابی رشد را می بینید اما مطمئن نیستید که چگونه شروع کنید، تنها نیستید. Mojo Media Labs از یک فرآیند اثبات شده برای کمک به مشتریان خود برای رشد تجارت و دستیابی به نتایج مضحک استفاده می کند. اگر برای اجرای بازاریابی رشد کمک می‌خواهید، لطفاً همین امروز تماس بگیرید!

به قسمت پادکست ما در مورد این موضوع گوش دهید:

به “60: بازاریابی رشد چیست؟” گوش دهید. درباره اسپیکر

ABM-A-THON

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا