مقالات سئو

راهنمای مبتدیان برای تبلیغ وب سایت مشاغل کوچک

راهنمای مبتدیان برای ترویج وب سایت های مشاغل کوچک در آکادمی بازاریابی توسط برایان هارنیش

اگر اولین کمپین سئوی خود را به عنوان یک تجارت کوچک راه اندازی می کنید، باید نکاتی را در مورد فرآیندهای فنی سئو بدانید تا مشخص کنید که آیا کمپین شما پایدار خواهد بود یا خیر.

برای اینکه بتوانید رقبای خود را ارزیابی کنید، باید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید.

شما باید حداقل چند اصول اولیه در مورد سئو فنی بدانید تا بتوانید به طور دقیق کار نماینده (یا آژانس) خود را تأیید کنید.

با این مراحل، باید در مسیر دستیابی به برخی نتایج SEO برای وب سایت کسب و کار کوچک خود باشید.

ابتدا باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی برای هر کمپین سئو، کسب و کار کوچک یا بزرگ ضروری است. این به شما امکان می دهد رقابت خود را ارزیابی کنید و درک کنید که مردم به دنبال چه عباراتی مرتبط با محصولات یا خدمات شما هستند.

با استفاده از اصول اولیه تحقیق کلمات کلیدی، می توانید تعیین کنید که کدام کلمات کلیدی را باید برای وب سایت کسب و کار کوچک خود هدف قرار دهید.

به عنوان مثال، شما باید تفاوت بین حجم جستجوی کلمه کلیدی و هدف کاربر را بدانید.

همچنین باید درک کنید که چرا یک شرکت سئو در هنگام شناسایی فرصت های سئو، حجم جستجو را بر شاخص سئوی دیگر انتخاب می کند.

و همچنین ممکن است بخواهید بدانید که چرا حجم جستجو معیار نهایی سئو نیست که موفقیت شما را تعیین می کند.

علاوه بر این، می خواهید بدانید کلمات کلیدی از نظر موضوعات، زمینه و محتوا چگونه کار می کنند.

هنگامی که پایه و اساس در این زمینه ها دارید، می توانید کار با ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی را شروع کنید.

چندین ابزار مختلف برای تحقیق کلمات کلیدی در دسترس هستند، برخی رایگان و برخی پولی.

هنگامی که متوجه شدید که تحقیق کلمات کلیدی چگونه کار می کند، می توانید به ابزارهای پیچیده تر (و گران قیمت) مانند اکسپلورر کلمات کلیدی Moz بروید.

چند ابزار عالی برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد، از جمله:

  • کلمات کلیدی Moz Explorer
  • سمروش
  • تبخال

همه این ابزارها دارای نسخه‌های رایگان و پولی هستند، بنابراین می‌توانید با نسخه‌های رایگان شروع کنید تا متوجه شوید که چگونه کار می‌کنند و کدام کلمات کلیدی را باید هدف قرار دهید.

انواع مختلف سئو را بشناسید

هنگامی که کمپین تبلیغاتی خود را به عنوان یک کسب و کار کوچک شروع می کنید، می خواهید از انواع مختلف سئو آگاه باشید.

انواع مختلفی از سئو وجود دارد که می خواهید بدانید: سئوی ارگانیک و سئوی محلی.

سئوی ارگانیک نوعی سئو است که معمولاً وقتی به یک کمپین سئو فکر می کنید به آن فکر می کنید.

این فرآیند بهینه سازی سایت شما برای رتبه بندی بالاتر موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است.

سئوی محلی کمی متفاوت است، و این فرآیند بهینه سازی سایت شما برای رتبه بالاتر در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی محلی مرتبط است.

به عنوان مثال، اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که محصولات را به صورت آنلاین می فروشید، می خواهید سایت خود را برای کلمات کلیدی SEO ارگانیک مانند “فروشگاه آنلاین” یا “تجارت الکترونیک” بهینه کنید.

با این حال، اگر شما یک فروشگاه فیزیکی هستید، همچنین می خواهید سایت خود را برای کلمات کلیدی محلی مانند “فروشگاه همسایه” یا “خرید محصولات به صورت حضوری” بهینه کنید.

هر دو نوع سئو مهم هستند، و شما می خواهید مطمئن شوید که هر دو را به عنوان بخشی از کمپین خود انجام می دهید.

رقابت خود را ارزیابی کنید

هنگامی که تحقیق در مورد کلمات کلیدی خود را انجام دادید، وقت آن است که بررسی کنید رقبای شما در آن کلمات کلیدی چه کسانی هستند.

می توانید از ابزارهای ذکر شده در بالا (Moz، SEMRush، Ahrefs) برای ارزیابی رقبای خود استفاده کنید.

شما می خواهید به اعتبار دامنه، اعتبار صفحه، تعداد لینک های ورودی و غیره نگاه کنید. این به شما ایده می دهد که SEO آنها چقدر قدرتمند است و رتبه بندی برای این کلمات کلیدی چقدر برای شما دشوار خواهد بود.

اصول سئو سئو را بدانید

سئوی فنی فرآیندی است برای بهینه سازی جنبه های فنی سایت شما برای موتورهای جستجو.

از متا تگ، کد، سرعت صفحه و معماری وب سایت، سئوی فنی به خودی خود یک زمینه عمیق است که نکات ظریف و چیزهای زیادی برای آشکار کردن دارد.

این شامل مواردی مانند اطمینان از سریع بودن سایت شما، سازگاری با موبایل و آسان برای پیمایش است.

این همچنین شامل اطمینان از اینکه سایت شما به درستی کدگذاری شده است و از عناوین و برچسب های مناسب استفاده می کند نیز می باشد.

اگر با سئو فنی آشنا نیستید، در اینجا چند منبع عالی برای کمک به یادگیری اصول اولیه آورده شده است:

  • وبلاگ اهرفس
  • وبلاگ سامروش
  • وبلاگ Backlinko

یک ارائه دهنده خدمات سئو پیدا کنید

اکنون که تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام داده اید، رقبای خود را ارزیابی کرده اید و برخی از اصول فنی سئو را درک کرده اید، زمان آن رسیده است که یک ارائه دهنده خدمات سئو را پیدا کنید.

هنگام انتخاب ارائه دهنده سئو باید به چند نکته توجه داشته باشید:

  • شرکتی را انتخاب کنید که در زمینه کسب و کارهای کوچک تجربه داشته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که شرکت یک گزارش ماهانه ارائه می دهد تا بتوانید پیشرفت خود را پیگیری کنید.
  • توجه: مراقب شرکت‌هایی باشید که گزارش‌های ماهانه ارائه نمی‌دهند، یا سعی می‌کنند به عنوان گروگان به کنسول جستجوی Google یا Analytics شما دسترسی داشته باشند. شما به عنوان یک مشتری باید همیشه به این ابزارهای مهم گزارش دهی دسترسی داشته باشید. اگر آژانس شما اجازه دسترسی به شما را نمی دهد، باید در اسرع وقت یک ارائه دهنده خدمات دیگر را راه اندازی کنید.
  • نظرات مشتری و شرح موارد را بخواهید.
  • پیشنهادی دریافت کنید که استراتژی و تاکتیک های پیشنهادی آنها را مشخص کند.
  • هر آژانسی باید مایل باشد که دقیقاً به شما نشان دهد که قرار است برای دلار شما چه کاری انجام دهد. در حالی که آنها نباید سس مخفی دقیق خود را به شما نشان دهند (واقعاً، چه کسی می خواهد اسرار شرکت خود را به رقابت بسپارد؟)، حداقل باید یک بررسی در سطح بالا انجام شود.
  • اگر شرکتی مایل به ارائه یک نمای کلی از کارهایی که برای افزایش عملکرد سئو شما انجام می دهد نیست، باید به سراغ رقیب دیگری نیز بروید.

با یک شرکت سئو یا یک مشاور با تجربه کار کنید

به عنوان یک کسب و کار کوچک، زمانی که کمپین سئوی خود را شروع می کنید، می خواهید با یک شرکت سئو یا یک مشاور با تجربه کار کنید.

آنها می توانند در تمام جنبه های کمپین به شما کمک کنند، از تحقیق کلمات کلیدی گرفته تا لینک سازی تا بهینه سازی صفحه.

آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا نتایج خود را پیگیری کنید و مطمئن شوید که در مسیر رسیدن به اهداف خود هستید.

اگر فردی را پیدا کنید که به تازگی شروع کرده است، ممکن است نقاط ضعفی مانند مراحل نادرست، اطلاعات از دست رفته و وظایف ناقص در کار او پیدا کنید.

کار با یک شرکت سئو یا یک مشاور با تجربه بهترین راه برای اطمینان از موفقیت کمپین شما است.

استراتژی سئوی خود را اجرا کنید

هنگامی که یک ارائه دهنده خدمات سئو را انتخاب کردید، زمان اجرای استراتژی سئوی خود فرا می رسد.

ارائه دهنده سئوی شما باید لیستی از چیزهایی را که برای شروع کار بر روی کمپین شما از شما نیاز دارند به شما ارائه دهد.

اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را که به موقع نیاز دارند در اختیار آنها قرار می دهید تا بتوانند کمپین شما را شروع کنند و شروع به دیدن نتایج کنند.

پیشرفت خود را پیگیری کنید

آخرین مرحله در کمپین سئوی کسب و کار کوچک شما این است که پیشرفت خود را پیگیری کنید.

ارائه دهنده سئوی شما باید گزارش های ماهانه ای به شما بدهد که پیشرفت شما را نشان دهد.

همچنین می توانید از ابزارهای ذکر شده در بالا (Moz، Semrush، Ahrefs) برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید.

مراقب کلمات کلیدی و رتبه بندی ترافیک خود باشید تا بتوانید عملکرد کمپین سئوی خود را مشاهده کنید.

تنظیمات را انجام دهید و در صورت نیاز بشویید و تکرار کنید

همانطور که پیشرفت خود را دنبال می کنید، ممکن است متوجه شوید که باید در استراتژی سئو خود تغییراتی ایجاد کنید.

این طبیعی است و باید انتظار داشت. زیبایی دیجیتال مارکتینگ این است که همیشه در حال تکامل است و همیشه جای پیشرفت وجود دارد.

اگر متوجه شدید که ترافیک شما راکد است یا رتبه کلمات کلیدی شما در حال بهبود نیست، با ارائه دهنده سئوی خود در مورد تغییراتی که باید ایجاد شود صحبت کنید.

سپس بعد از اینکه تغییرات لازم را انجام دادید، آبکشی کنید و این کار را تکرار کنید تا از نتیجه راضی شوید.

مازل توف! اکنون کمپین سئو کسب و کار کوچک خود را تکمیل کرده اید. با انجام این مراحل ساده، در مسیر افزایش ترافیک و گسترش کسب و کار خود خواهید بود.

سئو بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی آنلاین، کسب و کار کوچک یا بزرگ است. با داشتن دانش کامل از جنبه های مختلف سئو، می توانید احتمال فرار یک کلاهبردار از شما را کاهش دهید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا