مقالات و آموزش های بازاریابی

نحوه شکستن سیلوهای بین فروش و بازاریابی

به طور سنتی، بخش های فروش و بازاریابی در جهان های جداگانه زندگی می کنند. در این مرحله، سیلوها به سادگی متعلق به گذشته هستند. این نه تنها منجر به اتلاف وقت و انرژی می شود، بلکه پتانسیل مالی را برای کسب و کار و نتیجه نهایی هدر می دهد. در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید سیلوهای سرسخت را از بین ببرید.

[Spoiler alert. It’s through account-based marketing strategy (ABM)].

ABM بخش ها را متحد می کند

اساساً، بازاریابی مبتنی بر حساب، تیم ها را گرد هم می آورد تا سهم خود را برای هدف قرار دادن حساب های مناسب در زمان های مناسب انجام دهند. این مجموعه ای از داده های اقدامات پیشگیرانه در مورد فروش و بازاریابی است که بستن معاملات را بسیار محتمل تر می کند.

به جای کار در سیلوها، دو تیم شروع به همگام سازی می کنند و به یکدیگر اجازه می دهند با بینش های مبتنی بر داده ها و تمرکز بر حساب های کلیدی که به کسب و کار کمک می کند تا به اهداف اولیه خود برسد، بهترین کار خود را انجام دهند. برای تحقق این امر، ما به همسویی نقش و مسئولیت در هر تیم نیاز داریم. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

رهبری باید لحن را تعیین کند

تغییر از بالا شروع می شود. اگر رهبری همسویی و همکاری تیم را تشویق نکند، این اتفاق نخواهد افتاد. تیم رهبری باید روشن کند که موفقیت با هم اتفاق می افتد، با ارتباطات باز و همکاری، که در نهایت منجر به همسویی سازمانی می شود.

این ممکن است نیاز به ایجاد داشته باشد تیم رهبری ABM با بازیکنان قوی از هر بخش برای ایجاد تغییرات مثبت و تأثیر در خطوط سازمانی.

وقتی روسای بخش شما می توانند حول اهداف مشترک هماهنگ شوند، تضمین می کند که تیم های بازاریابی و فروش شما به خوبی با هم کار می کنند. دیگر هیچ کمپین بازاریابی وجود ندارد که فروش از آن بی خبر باشد و بالعکس. همه چیزهایی که از شرکت شما می آیند در یک راستا قرار دارند.

خطوط ارتباطی ایجاد کنید

افزایش ارتباطات در برچیدن سیلوهای بین فروش و بازاریابی بسیار موثر است. با انجام این کار، یک جریان آزاد اطلاعات ایجاد می کنید و همکاری طبیعی را تحریک می کنید. با گذشت زمان، این دو بخش شروع به صحبت به یک زبان می‌کنند، برای اهداف یکسانی کار می‌کنند و تعریف یکسانی از موفقیت برای ABM دارند.

بدون ارتباطات باز، فروش از محتوای تیم بازاریابی اطلاعی نخواهد داشت و بازاریابی نمی‌داند که مشتریان بالقوه و محتوای فروش چه چیزی را می‌خواهند. با همکاری یکسان، بازاریابی می‌تواند محتوای سفارشی‌سازی شده را برای حساب‌های خاص بر اساس بینش‌های حاصل از فروش ایجاد کند – و فروش می‌تواند بینش‌هایی را برای حساب‌ها با داده‌های مناسب از بازاریابی ایجاد کند. این یک رابطه متقابل است که دائماً توسط مدل ABM تقویت می شود.

شما می توانید با جلسات ماهانه فروش و بازاریابی به این سطح از ارتباط دست یابید و از طریق بازخوردهای ارزشمند از یک تیم به تیم دیگر همسو بمانید.

با نقش ها و اهداف هماهنگ شوید

بنابراین، اکنون شما در حال تماس هستید، به این معنی که می توانید خیلی راحت تر با اهداف، نقش ها و مسئولیت ها هماهنگ شوید.

  • مخاطب هدف کیست؟
  • نقاط درد آنها چیست؟
  • چه اعدادی را باید بزنید؟
  • چه کسی برای رسیدن به این هدف قرار است چه کاری انجام دهد؟

در حالی که شما یک تیم ABM را تشکیل می دهید، همچنان تیمی از نقاط قوت منحصر به فرد اما فاسد هستید. نقش ها و مسئولیت های خود را بر اساس این نقاط قوت بخش تعیین کنید. این نقش‌ها را روشن کنید و سپس با اشتراک‌گذاری اهداف خود را تنظیم کنید:

  • طرح ها و ایده ها برای اجرا
  • یک تاکتیک جدید
  • شاخص ها
  • اهداف
  • اهداف فروش
  • شاخص های پیشرو و عقب ماندگی ها
  • پیشرفت به سمت هدف

زمانی که بازاریابی به طور موثر نقش خود را به عنوان یک تسهیل کننده فروش بر عهده می گیرد، فروش زمان کمتری را صرف سرنخ های ضعیف می کند که این امر باعث می شود:

  • قابلیت پیش بینی بیشتر موفقیت حساب
  • مشاهده تاثیر بازاریابی
  • تولید خط لوله به طور فزاینده ای متمرکز است
  • بهره وری بهبود یافته است

از ابزار همکاری استفاده کنید

در حالی که بازاریابی یک فعال سازی فروش است، این دو تیم به ابزارهایی نیاز دارند که همکاری بین آنها را برای فعال کردن فروش ارتقا دهد. شما باید همه چیزهایی را که در بالا ذکر کردیم (معیارها، نظرات، وضعیت مشتری، بازخورد و غیره) به اشتراک بگذارید. شما این کار را با ابزارها و منابعی مانند HubSpot، مجموعه Google (بخصوص رانندگی) لنگی، کلیک آپ، SalesIntel، پایانه، سنسوسو، و بیشتر.

  • HubSpot = فروش را فعال کنید.
  • Google Suite / Drive = یک سازمان را فعال کنید.
  • Slack = فعال کردن ارتباط
  • ClickUp = راه اندازی پروژه.
  • SalesIntel = اجرای تحقیق.

گفتگو را از امروز شروع کنید

اگر تا اینجا پیش رفته اید، احتمالاً در آن سوی راهرو ناامید شده اید. اگر می خواهید سیلو را بشکنید، گفتگو را از امروز شروع کنید. با همکاران خود تماس بگیرید، با رهبر تیم خود صحبت کنید، یا شروع به ایجاد یک برنامه بلند مدت برای ایجاد رابطه بهتر با بخش دیگر کنید.

بازاریابی و فروش هر دو می خواهند شاهد رشد شرکت باشند. موضوع صرفاً همسوسازی اهداف، باز کردن خطوط ارتباطی و دستیابی به ابزارهایی است که همکاری را تقویت می کند. اما هیچ یک از اینها نمی تواند اتفاق بیفتد مگر اینکه تمایل خود را برای همکاری روشن کنید.

اگر برای برچیدن سیلوها و ایجاد پل بین بازاریابی و فروش به کمک نیاز دارید، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما می‌توانیم ابزارهایی را برای انجام مکالمات سازنده در اختیار شما قرار دهیم و به شما در پیاده‌سازی فناوری مناسب کمک کنیم که ارتباطات را تقویت می‌کند. اگر عدم هماهنگی بازاریابی و فروش مانع از رشد شما می شود، همین امروز یک تماس بگیرید.

ABM-A-THON

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا