بازاریابی شبکه های اجتماعی

7 نکته برتر رسانه های اجتماعی برای ایجاد محتوای شگفت انگیز

آیا در حال حاضر از نکات بازاریابی برای ویدیوهای رسانه های اجتماعی استفاده می کنید؟ اگر ویدیو ایجاد نمی کنید، ممکن است بخواهید این را به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود در نظر بگیرید.

این ویدیو از افزایش چشمگیری برخوردار است، به ویژه پخش زنده، که با تغییر عادات مصرف کننده، رشد استفاده از سلول و راهپیمایی غیرقابل توقف سرویس های پخش مانند نتفلیکس و آمازون پرایم تقویت شده است.

به گفته بریتکوف، بیش از نیمی (53٪) از مصرف کنندگان پس از تماشای یکی از ویدیوهای خود در پلتفرم های اجتماعی می گویند که درگیر این برند هستند. در همین حال، برای نسل هزاره دیجیتال، این رقم به 66 درصد می‌رسد.

آیا با توجه به این آمار واقعاً تعجب آور است که 88 درصد از بازاریابان می گویند که از بازگشت سرمایه خود در تلاش های بازاریابی ویدیویی رسانه های اجتماعی خود راضی هستند؟

استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی عالی برای ارتباط با مشتریان و ایجاد آگاهی از برند. اما می‌توانید با افزودن ویدیو به پست‌های متنی و تصویری، تعامل و کلیک‌ها را تا حد زیادی افزایش دهید.

یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام پلتفرم های کلیدی رسانه های اجتماعی هستند. با این حال، در 12 ماه گذشته روزانه 1.2 میلیارد بازدید ویدیویی در توییتر وجود داشته است – افزایشی 2 برابری نسبت به سال گذشته.

کافی است بگوییم که ویدئو، نوع محتوایی است که بهترین عملکرد را در پلتفرم های رسانه های اجتماعی دارد. بنابراین، مگر اینکه بخواهید به عنوان یک “شرکت روزهای تاریک” شناخته شوید، وقت آن است که شروع به ایجاد ویدیوهای پویا و اشتراک گذاری آنها از راه دور کنید.

در این پست وبلاگ، من قصد دارم نکات و ابزارهای برتر برای ایجاد ویدیوهای رسانه های اجتماعی شگفت انگیز را به اشتراک بگذارم.

1. همیشه با استراتژی شروع کنید

گرفتن ویدیوها و سپس ارسال آنها به ارتش فالوورهای وفادار شما یک تجربه خوشحال کننده است – البته به شرطی که لایک، اشتراک گذاری و نظرات را به همراه داشته باشند.

با این حال، برای سود کسب و کار شما، ضروری است که یک استراتژی قبل از شروع ضبط در نظر بگیرید. بالاخره شما یک کسب و کار دارید. وبلاگ های بی هدف را در حساب شخصی خود ذخیره کنید.

قبل از ایجاد هر گونه محتوا، باید در مورد هدف خود برای ویدیوهای رسانه های اجتماعی و استراتژی بازاریابی ویدیویی خود فکر کنید.

آیا این محصول توسط یک محصول هدایت می شود و بنابراین با هدف افزایش آگاهی و ارائه واحدها ایجاد شده است؟

آیا می‌خواهید جرقه‌ای برای گفتگو ایجاد کنید، دنبال‌کنندگان را جذب کنید، اشتراک‌های خبرنامه را افزایش دهید، بینندگان را مجبور کنید به سایت شما نگاه کنند، از شرکت کنندگان دعوت کنید، کد تخفیف را تبلیغ کنید؟

بدیهی است که دلایل مختلفی برای ایجاد یک ویدیو برای پلتفرم های رسانه های اجتماعی وجود دارد. اما تا زمانی که دلیل آن برای شما روشن باشد، در موقعیتی خواهید بود که موفقیت هر کمپین خاصی را ارزیابی کنید.

نیازی به گفتن نیست، شما باید مطمئن شوید که اهداف ویدیویی شما به طور کلی با اهداف کسب و کار شما مطابقت دارد.

سرمایه گذاری روی تجهیزات اولیه

جای تعجب نیست که بسیاری از کسب و کارها ویدیوهای رسانه های اجتماعی را به هسته اصلی استراتژی محتوای خود تبدیل کرده اند.

در مورد آن فکر کنید: سرمایه گذاری حداقل است. می‌توانید با استفاده از دوربین گوشی هوشمند یا وب‌کم ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی بگیرید. و اکثر کاربران رسانه های اجتماعی انتظار هیچ نوع تولید فانتزی را ندارند.

در عوض، کلیپ های کوتاه، شیرین، سرگرم کننده اما ارزشمند را ترجیح می دهند. بسیاری از تولیدکنندگان ویدیوی آنلاین حتی بخش‌هایی از فیلم‌های استوک دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و لوگو، وب‌سایت و شماره تلفن خود را پوشش دهید.

البته، اگر قصد دارید راه را هموار کنید و اثری ماندگار ایجاد کنید، بیشتر محتوای شما باید تازه باشد و در جای دیگری در دسترس نباشد.

اگرچه هنوز هم ارزان هستند، اما ویدئوهای DIY به سرمایه گذاری اندکی در قالب نورپردازی LED، میکروفون های فضای باز و سه پایه نیاز دارند.

اگرچه اکثر دستگاه‌های تلفن همراه مجهز به لنز کافی برای ویدیوهای زنده هستند، اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، می‌توانید روی یک دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای سرمایه‌گذاری کنید.

ویدیوهای کوتاه بسازید

بر اساس مطالعه ای که توسط دانشگاه فنی دانمارک منتشر شده است، دامنه توجه جهانی کاهش یافته است. در حالی که چیزهای زیادی برای تمرکز داریم، فقط برای مدت کوتاهی قادریم روی یک چیز خاص تمرکز کنیم.

فیلیپ لورنز شاپرین از مؤسسه توسعه انسانی ماکس پلانک که در این مطالعه شرکت کرد، در مصاحبه با گاردین گفت: «حجم محتوا افزایش می‌یابد، که توجه ما را از دست می‌دهد و اصرار ما برای «اخبار» باعث می‌شود بین موضوعات بیشتر با هم حرکت کنیم. به طور منظم.”

وقتی به آن فکر می کنید، همین نکته در مورد ویدیوهای موجود در رسانه های اجتماعی نیز صدق می کند. وقتی دامنه توجه افراد کاهش می‌یابد، باید مطمئن شوید که ویدیوهایتان واضح هستند.

بیایید با آن روبرو شویم – حتی اگر بهترین محتوا را داشته باشید، تعداد کمی از مردم ویدیوهای شما را اگر 20 دقیقه باشند تماشا می کنند. مردم دیگر وقت زیادی ندارند.

مردم محتوایی را می خواهند که کوتاه، آسان برای مصرف و مرتبط باشد. ویدیوهای شما نباید طولانی باشند، اما باید ارزش داشته باشند. روی ایجاد محتوای جذاب تمرکز کنید.

در حالت ایده‌آل، ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی شما باید با قلابی شروع شوند که توجه مخاطبان شما را جلب کند.

به خاطر داشته باشید که چند ثانیه اول ویدیوهای شما بسیار مهم است. اگر جالب نباشند، مخاطب ممکن است فقط به ویدیوهای دیگر روی بیاورد.

هنگامی که آنها را پیوست کردید، پیام خود را با تصاویر قدرتمند به اشتراک بگذارید تا آنها را درگیر کنید. ویدیوهای رسانه های اجتماعی خود را با یک فراخوان قوی (CTA) به پایان برسانید و آنها را تشویق کنید تا به ویدیوهای شما پاسخ دهند و دوست داشته باشند.

بسیاری از بازاریابان فکر می کنند که یک ویدیوی کوتاه در شبکه های اجتماعی یک محدودیت است و نمی تواند با مسائل پیچیده مقابله کند. اما این درست نیست.

یکی از راه های مقابله با مسائل پیچیده، تجزیه آنها به بخش های کوچکتر است. می توانید یک سری فیلم برای توضیح جنبه های مختلف موضوع ایجاد کنید.

نیویورک تایمز از این استراتژی ویدئویی رسانه اجتماعی برای پوشش انتخابات 2020 استفاده می کند. آنها در کانال یوتیوب خود 17 ویدیوی کوتاه دارند که جنبه های مختلف انتخابات آینده را پوشش می دهند.

4. از قالب ها استفاده کنید

همانطور که بسیاری از ابزارهای بازاریابی ویدیویی وجود دارند که به شما امکان استفاده از عکاسی استوک را می دهند، ابزارهای زیادی نیز وجود دارد که شامل قالب ها و موضوعات حرفه ای می شود.

با استفاده از قالب‌های آماده، می‌توانید ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی شگفت‌انگیزی ایجاد کنید که به شما کمک می‌کنند از دیگران متمایز شوید، خواه یک ویدیوی توضیحی یا آموزشی، ارائه محصول یا استوری اینستاگرام را به اشتراک بگذارید.

به معنای واقعی کلمه صدها قالب وجود دارد. بنابراین ممکن است بخواهید برای مدتی مرور کنید تا چیزی را بیابید که سبک و لحن کسب و کار شما را دقیقاً منعکس کند.

البته، شما همچنین می توانید این قالب ها را سفارشی کنید تا حس مورد نظر خود را به دست آورید.

دو ابزار پرمخاطب که در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند Wave.video و Biteable هستند.

بیایید ابتدا در مورد اول صحبت کنیم. الگوهای Wave.video بسیاری هستند که بر اساس صنایعی مانند تجارت، آموزش، مد، مسافرت، ورزش و هنر و فرهنگ طبقه‌بندی می‌شوند.

به معنای واقعی کلمه می‌توانید ساعت‌ها با سبک‌ها و فرمت‌های مختلف، موج‌سواری کنید.

وقتی قالبی را که دوست دارید پیدا کردید، کافی است آن را بردارید، ویدیوی خود را سفارشی کنید و فوراً با دنبال کنندگان به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید ویدیوها را پرچم‌گذاری کرده و برای بیش از 30 فرمت تنها با چند کلیک بهینه‌سازی کنید.

ویدئوهای رسانه اجتماعی Wave.video

تصویر از طریق Wave.video

Biteable نیز درخشان است، با صفحه به صفحه قالب هایی که می توانید نه تنها فیلم ها، بلکه تصاویر و متن را نیز به آن اضافه کنید.

Biteable دارای یک کتابخانه موسیقی بسیار بزرگ (یا می توانید خودتان آن را آپلود کنید)، به علاوه نرم افزار اختصاصی ویدیوی متحرک خود را دارد. خوب.

ویدئوهای رسانه های اجتماعی به اندازه گزیده هستند

تصویر از طریق Biteable

5. زیرنویس اضافه کنید

یکی از بزرگترین مزایای ویدیوهای رسانه های اجتماعی این است که به محتوای شما کمک می کند تا مخاطبان جهانی را جذب کند. این بدان معناست که حتی افرادی که زبان شما را نمی دانند ممکن است با ویدیوهای شما روبرو شوند.

موانع زبانی نباید مانع از به اشتراک گذاشتن پیام خود با آنها شود. برای بینندگان خارجی شما، زیرنویس ها یا زیرنویس ها می توانند تفاوت زیادی ایجاد کنند. علاوه بر این، می تواند به بینندگان بومی نیز کمک کند.

مردم همیشه ویدیوهای رسانه های اجتماعی را تماشا می کنند – در سفر، کار یا غذا خوردن. آنها همیشه در محیطی نیستند که بتوانند ویدیوهایی را با صدای روشن تماشا کنند.

در چنین مواقعی، زیرنویس می تواند مفید واقع شود. آن‌ها می‌توانند ویدیوهای رسانه‌های اجتماعی خود را بدون از دست دادن آنچه اتفاق می‌افتد تماشا کنند.

یکی دیگر از دلایلی که چرا باید زیرنویس را به ویدیوهای رسانه های اجتماعی خود اضافه کنید این است که آنها به طور خودکار در پلتفرم های خاصی اجرا می شوند. وقتی کاربران اسکرول می‌کنند، ویدیوهای فیس‌بوک بدون صدا در پخش خودکار شروع می‌شوند.

بنابراین، اگر می خواهید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کنید، به کلمات قوی در بازاریابی ویدیویی خود نیاز دارید.

دلیل بزرگ دیگری که چرا باید از زیرنویس در محتوای ویدیوی خود استفاده کنید مربوط به نحوه عملکرد خودکار ویدیوها در رسانه های اجتماعی است. وقتی ویدیو قطع می‌شود، زیرنویس‌ها به شما کمک می‌کنند پیامتان را منتقل کنید.

6. برای کانال های مختلف بهینه سازی کنید

اکثر جوامع مدرن در تمام رسانه های اجتماعی حضور دارند. چند سال پیش، ممکن است تلاش‌های بازاریابی ویدیویی خود را روی فیس‌بوک متمرکز کرده باشید.

و نه حتی ویدیوهای فیس بوک لایو یا فیس بوک، فقط پست های اکشن و تاکتیک های بازاریابی تأثیرگذار ساده.

اما برای ایجاد سر و صدا، اکنون باید در توییتر، اینستاگرام، یوتیوب، پینترست و تقریباً در هر شبکه رسانه اجتماعی که مخاطبان شما در آن جمع می شوند حضور داشته باشید.

این شامل پخش زنده در یوتیوب، ویدیوهای اینستاگرام، ویدیوهای فیس بوک و نیاز به ایجاد ویدیو و سپس آپلود ویدیوهایی است که به مخاطبان هدف شما برسد.

اگرچه زمان زیادی به نظر می رسد، اما می توانید به سرعت همان ویدیوهای رسانه های اجتماعی را در چندین کانال دوباره به اشتراک بگذارید. فقط مطمئن شوید که ویدیو را برای هر شبکه منحصر به فرد بهینه کنید.

ویرایشگرهای ویدیویی باکیفیت مانند موارد بالا به تغییر اندازه محتوای رسانه های اجتماعی شما کمک می کنند تا نگران آن نباشید. اما گاهی اوقات بهتر است ویدیوها را برای یک کانال رسانه اجتماعی خاص تنظیم کنید.

برای مثال، ویدیوهای استوری اینستاگرام می‌توانند بین سه تا ۶۰ ثانیه طول بکشند، و کاربران تمایل دارند به محتوای ساده‌تر ارزش بیشتری قائل شوند.

GIF ها در توییتر بهتر پخش می شوند. دو دقیقه یا کمتر برای فیس‌بوک لایو ایده‌آل است، که کاربران آن می‌توانند در مجموع جدی‌تر باشند.

اگرچه ممکن است ارسال پیوند به یک ویدیوی YouTube وسوسه انگیز باشد، ویدیوهای اصلی نرخ اشتراک گذاری و تعامل بسیار بالاتری دارند. بنابراین برای بهترین نتایج، مستقیماً از رایانه خود آپلود کنید.

علاوه بر این، هنگام کلیک کردن بر روی ویدیو، جهت را نیز به خاطر بسپارید. بر اساس پلتفرم رسانه اجتماعی که می خواهید آن را در آن آپلود کنید، ارائه شما ممکن است متفاوت باشد.

به عنوان مثال، ویدیوهای افقی در یوتیوب به خوبی کار می کنند زیرا پخش کننده ویدیو آنها برای فیلم های افقی است.

از طرف دیگر، ویدیوهای مربعی برای استوری اینستاگرام، فیسبوک لایو و توییتر بهتر عمل می کنند زیرا این ویدیوها بیشتر در تلفن های همراه مشاهده می شوند.

7. نتایج را اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کنید

قبلاً به اهمیت استراتژی ایجاد ویدیو در شبکه های اجتماعی اشاره کردیم. اما اگر نتوانید نتایج را به طور دقیق اندازه گیری کنید، چگونه متوجه خواهید شد که استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی شما کارآمد بوده است؟

وقتی ویدیوی رسانه های اجتماعی شما ویرایش و در کانال های شما آپلود می شود، کار شما تمام نشده است. باید مراقب تجزیه و تحلیل باشید تا ببینید چه تعداد از افراد ویدیوی رسانه های اجتماعی شما را تماشا می کنند، لایک می کنند، به اشتراک می گذارند و نظر می دهند.

آیا آنها هر ویدیوی رسانه های اجتماعی را تماشا می کنند؟ و اگر نه، چه زمانی علاقه خود را از دست می دهند؟

شاید شما به اندازه کافی سریع توجه آنها را جلب نمی کنید. ممکن است اشتباه کرده باشید که زیرنویس اضافه نکرده اید. یا شاید این موسیقی متن هوی متال گوش های ظریف را کمی آزار می دهد.

برای اینکه به طور مداوم استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی خود را اصلاح کنید، باید تحلیل را مرور کنید. و باید توجه داشته باشید که کدام ویدیو بهترین نتیجه را می گیرد و کدام به هدف نمی رسد.

هنگامی که ویدیوهای رسانه های اجتماعی را که اهداف بازاریابی و کسب و کار شما را تقویت می کنند شناسایی کردید، خواهید فهمید که کدام یک را باید تقلید کنید.

Vidooly یک ابزار مفید ویژه برای نظارت بر تجزیه و تحلیل ویدئو است. راه حل های اندازه گیری و بینش واحدی را ارائه می دهد، معیارهایی که به سرعت عملکرد ویدیوی شما را ارائه می دهند.

Vidooly همچنین میلیون‌ها ویدیوی آنلاین را در پلتفرم‌های مختلف ارزیابی می‌کند تا به شما نشان دهد چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی خوب نیست.ویدیوهای رسانه های اجتماعی Vidooly

تصویر از طریق Vidooly

خلاصه

اگر در حال حاضر ویدیوهای عالی برای شبکه اجتماعی خود ایجاد می کنید، قدرت بیشتری برای شما خواهد بود. اگر نیستی چرا منتظری؟

بازاریابی دیجیتال خود را به سطح بعدی ببرید و برند خود را در فضایی شلوغ به حداکثر برسانید. الان شروع کن.

آیا نکته یا ابزاری برای ایجاد ویدیوهای رسانه های اجتماعی شگفت انگیز وجود دارد که فکر می کنید باید به این لیست اضافه شود؟ نظرات خود را پایین صفحه با ما درمیان بگذارید.مشاور بازاریابی تاثیرگذار

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا